Announcement

Collapse
No announcement yet.

review zgemma star h1 (dutch)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• review zgemma star h1 (dutch)

Zgemma star H1 HD Combo Enigma 2 Linux smart box voor Ziggo, UPC, Delta, Caiway en Canal digitaal

De Zgemma is de nieuwste ontvanger die ook haar intrede heeft gedaan in de linux os (enigma) ontvangers. deze krachtige smartbox overtreft de overige merken zoals dreambox 800 hd se, Vu+ duo, etc. op alle punten. De Zgemma star H1 wordt geleverd met een samsung kabel tuner (dvb-c) en een satelliet tuner (dvb-s2). hierdoor is het mogelijk om gelijktijdig naar satelliet en kabel te kijken.

zo is bijvoorbeeld het beeld van de Zgemma haarscherp vergeleken met mijn dreambox 800 hd se of mijn vu+duo twin tuner. De snellere processor (CPU751MHz) van de Zgemma zorgt voor meer gebruiks comfort. het zappen gaat ook sneller dan met mijn dreambox 800 hd se en mijn vu+ duo.
    Doordat de Zgemma star ook een groter Flashgeheugen (512MB NAND Flash / 512MB DDR3) heeft, is het mogelijk om de nieuwste update van tsmedia te installeren naast uitzendinggemist en overige plugins.

De hardware en de software van de Zgemma star H1 is volledig orgineel en geen goedkope kloon van een ander merk. Deze ontvanger wordt ook volledig ondersteund door Openatv, Openandroid en Italsat. Het is ook mogelijk om andere images zoals openpli, openvix en HDfreaks te installeren. andere images zullen spoedig ook volgen.

voor de nederlandse en belgische gebruikers vind ik dat Openatv images uitstekend werken. deze zijn uitgerust met de fastscan en kabelscan optie om in een mum van tijd de zenders te vinden.

inhoud doos:
    ontvanger,
    afstandbediening,
    voeding,
    3 componenten kabel,
    hdmi kabel,
    Handleiding voor openatv.

HD dvb-s2+dvb-C Model Zgemma-star H1 enigma2 linux os satellite
    receiver

Powered by a 751MHz Broadcom MIPS CPU, 512MB DDR3 RAM and 256 MB flash.PVR ready.

Supported officially by black hole, OpenATV and OpenViX Team, Italysat, opendroid

Support online update: www.zgemma.tv

Hallo

Ik ben het meest met je eens over de Zgemma Star H1 maar voor het eerst zappen op de kabel kanalen gaat veel te traag(7-8 seconden). Als je weer terug gaat naar een zender die je al hebt ontvangen gaat het wel snel. Ik gebruik OpenPli maar heb OpenATV ook gebruikt daar ligt het niet aan. Ik heb een test versie weet niet of ze er iets mee gedaan hebben. Ik heb mijn bevindingen wel door gegeven.
    Zou je mij dit kunnen bevestigen of is er nu een verbetering? (het zappen gaat ook sneller dan met mijn dreambox 800 hd se en mijn vu+ duo)

groetjes
    antolioni

Comment

Originally posted by antolioni View Post
      Hallo

Ik ben het meest met je eens over de Zgemma Star H1 maar voor het eerst zappen op de kabel kanalen gaat veel te traag(7-8 seconden). Als je weer terug gaat naar een zender die je al hebt ontvangen gaat het wel snel. Ik gebruik OpenPli maar heb OpenATV ook gebruikt daar ligt het niet aan. Ik heb een test versie weet niet of ze er iets mee gedaan hebben. Ik heb mijn bevindingen wel door gegeven.
      Zou je mij dit kunnen bevestigen of is er nu een verbetering? (het zappen gaat ook sneller dan met mijn dreambox 800 hd se en mijn vu+ duo)

groetjes
      antolioni
      hoi antolioni,

gebruik je cardsharing of direct vanuit je smartcard?
      mijn ervaring is dat mbv cardsharing de zapptijden onder de 1 seconden zijn (afhankelijk van je server)
      de zapptijden direct vanuit je smartcard zijn ongeveer 1 seconden.
      ik heb zowel de testversie getest en de productiemodellen met openatv en de openpli. ik vind persoonlijk de openatv images beter, omdat deze officieel de zgemma ondersteunen. dan kun je ook gebruikmaken van het knopje portal.

Comment

Hallo Noureddineb22

Je bevindingen over de zapptijden zijn bij mij alleen voor de satelietzenders maar niet voor de kabelzenders daar is de zaptijd de eerste keer veel te lang (na opstarten) daarna is de zapptijd wel goed binnen 1 seconde. Waar ligt het aan dat het de eerste keer via de c tuner zo lang duurt?

Comment

Ik heb de ontvanger nog een keer getest bij iemand anders en daar werkt alles uitstekend. Zal aan mijn kabelsignaal liggen.

Comment

Er zijn nieuwe drivers voor de Zgemma bij Openatv:

Changelog:

switch to kernel 3.17.3 fix rotor and tuner issue

Comment

klopt. ik had het in de avond gemeld bij airdigital dat de zgemma een bug bevatte en de volgende ochtend was het gefixt.....super service!!!

Comment

Originally posted by noureddineb22 View Post
                gebruik je cardsharing of direct vanuit je smartcard?
                mijn ervaring is dat mbv cardsharing de zapptijden onder de 1 seconden zijn (afhankelijk van je server)

Guys, kan iemand een cardshare server aanraden voor UPC? In nl (R'dam)

Mag evt via pm als t niet zo openlijk toegestaan is

Comment

Kan iemand uitleggen hoe ik canal digitaal op de zgemma h2 krijg. Vandaag binnen gehad, maar geen cd te vinden. Graag hulp voor een newbie!

Comment

hallo ik wil een zgemma aanschaffen kun je dit allemaal zelf instellen . ook moet ik kijken via de satteliet woonachtend in belgie (limburg) zou iemand mij hier een pm kunnen sturen. dank u alvast

Comment

ik ben totaal een newbie op dit gebied en hopelijk kan ik hier meer info krijgen, ik las toevallig over de zgemaa, dat het betaalbaar is en met uitstekende prestaties.
                      Ik wil dus ook de zgemma aanschaffen, kan dit op een coaxkabel of heb je daarbij internet nodig, dit ook om betaalde sportzenders en HB* te ontvangen, is dit allemaal te doen via bv een ATV image? Kan je in principe je 'normale' abonnement opzeggen en dit als vervanger doen, of moet je dit ernaast laten draaien?

Comment

Kan iemand mij opgang helpen ben voornemens de zgemma aan te schaffen iemand die uitleg kan geven over de mogenlijk heden en met wie het beste in zee te gaan ivm sharing. alvast mijn dank ik heb vroeger zelf de irdeto kaarten geprogrammeerd toen dit nog kon maar ben er nu al de jaren uit nu kijken of ik het weer op kan pakken.

Groet Wielewaal

Comment

Working...
                        X